UNPERFECTFULGURLZ93

UNPERFECTFULGURLZ93
i'm lonely and tired..i missing you again .. ohh noo ! once again !

Sunday 6 November 2011



SATU HARI DI HARI RAYA ( AIDIL ADHA) ~6 NOVEMBER 2011~
       
Pagi tadi aku bangun agak awl ntuk menuloms mok masak Nasi Dagang. Tuloms pew yang patot dan aku powm iron baju yang hendak dipaka nanti. Pas jew iron, aku lepak depan tv dan dengar takbir Raya. Lantas aku pown online fb dan update status blog! Puasan ahtepp, fb ta macam dulu. Aku Nampak mamat tue online chat p aku ta dew keberanian ntuk anta chat. Coz aku girl, di saat aku mengharap mamat tue anta chat kat aku, owg len lak yang menChat aku. Aku reply jerla. Pastu aku loks fb meta dan menUpdate Status blogku. Semalam aku dew wat novel cinta, so aku post jerla ntu tatapan follower. P diorang bace kew? Ha3 J. Perasan tol kan aku nieh! Aku sempat meratah Nasi Dagang tanpa kuah coz nasi mak aku buat kalo kita ratah pown da terasa nikmatnya! Aku pown pergi bersiap paka tudung ntuk ikowt ayah aku anta nasi kat umah tok! Lagipown dew owg tempah kek kat mak aku. Aku follow jerla ayah aku! Sampai jewk kat sana, aku mintak izin kat ayah ntuk tetap tinggal dan mula berbual dengan kazen aku. Aku tersenyum melihat senyuman tok aku yang semakin manis. Aku taws, papepown makanan yang dimasak oleh mak aku, pasti dye menyukainya! Aku lepak dan sebuah family demi family tiba ke sini. Suasana agak meriah tatkala melihat anak-anak sedare aku berceloteh.
          Tengah hari menjelang, aku meminta diri ntuk ke rumah behperen aku iaitu Wana Cutte. Da lame larh aku ta jumpa dye. Dengan malu-malu dye ajak aku masuk rumah dye dan ternyata kengkawan dye dew kat dalam. Aku khacip aka kemon lalu pura-pura mcj. Aku menaip ntah pape ntah di skrin hp aku. Lama-kelamaan, aku mula bercakap dan kami mula kenal-mengenali. Wana menghidangkan Sate dan Nasi Ayam kepada kami. Satu perubahan yang jelas kelihatan daripada Wana iaitu skrun dye semakin chantik. Dye da panda bersolek dan dye memakai bulu mata palsu. Tampak chantik sekali. Aku mula bersembang dengan ibu Wana dan setengah jam berlalu, kami meminta diri ntuk kuar. Wana cakap diorang nak lepak kat town. Aku semakin happy coz aku memang suka hang out. Lagipown aku memang da bowcank!
         


Kami bermotosikal jalan-jalan di Masjid Kristal. Then kami stop kat Pulau Warisan. Kami amik gambar dan tudung aku plak wat hal. Kat situ, aku mula mengenali kawan Wana iaitu Mat Taa, Mat Pihh dan Muni. Diorang memang sporting coz kami bwu jumped an kenal p lagak kami da cam bestfriend forever. Tengah-tengah amik gambar, ntah camne aku terperasan yang ade beberapa mamat Indon mengambil pic aku. Sial towl. Kami pown mula bergerak ke Panta Batu Buruk. Kami lepak dan beli macam-macam kat gerai. Yang paling aku suka, anak mak cik penjual makanan nim macho! Satu ag, dye ta sombong dan melemparkan senyuman kat aku. Kami lepak jew atas pasir pantai dan kami mula bersembang. Aku bwu taws yang Muni pnah kapel dgn Mat Pihh. Patot larh diorang ngepong tadi. Aku pown sound larh, sedap tgop Muni ngepong tadi, peluk abis Mat Pihh, sampaikan setan yang duk kat tengah taley nafas larh. Diorang tersenyum. Yang ta ley aku lupa ayat Mat Pihh tadi, Muni kan BEKAS makwe, ta kan nak kapel balik. Itu sesuatu yang di luar jangkaan. Papela. Aku terus melepakkan diri.
Kami mula bangun ntuk kembali ke rumah Wana. Ntah camne Wana memecut laju walaupown aku da cakap yang kengkawan tadi x ready ag bawak motow. Wana terus membawa motow dan kami sampai jew melepasi Sek Men Sultan Sulaiman, Wana dapat kowl dari Muni yang mengatakan motow Mat Pihh taley hidup. Terus Wana U-Turn balik dengan selaju-lajunya. Aku tergelak tatkala mase kitorang stop kat U-Turn tadi, mamat-mamat Bangla mane ntah yang cuba usha aku. Klaka sangat dengan mimic muka yang kononnya macho. Hahaha, J aku ketawa sendirian. Kami pown sampai dan Mat Taa tgah kobek motow Mat Pihh. Mat Pihh Nampak panic dan aku cuba menenangkannya. Dye kembali tenang apabila Mat Taa dapat menghidupkan motownya. Aku pown bawak motow Wana coz Wana tampaknya letih walaupown aku taws yang aku ta dew lessen motow ag. Dari PAntai Batu Buruk, aku bawak motow Wana. Aku bawak dengan tenang dan aku suka bawak motow dye coz motow dye tinggi. Bawak punya bawak, dalam perasaan nervous takot terkantoi dalam road block polis, aku wat don’t know jew perasaan tue. Aku pown seakan ta percaya yang aku bawak motow dari PAntai Batu Buruk. Nim larh first time aku bawak motow sejauh nim.




Sampai jewk kat rumah Wana, aku pown just relax dengan menonton tv. Cite ape ntah, yang penting aku layan. Sementara tunggu Wana dan Muni tidow, aku bace majalah Mastika. Papela, dalam kol 5.30 petang, kami mula meminta diri ntuk balik. Wana anta aku kat depan umah. Kengkawan dye pown ikowt. Tiba-tiba Din tfon umah. I’M SHOCKED. Ha3 p aku wat don’t know jewk. Pastu umah aku mula dikunjungi oleh beberapa kuarga.
Kring, kring, kring kring. I’m your’s yang tentera di skrin hp aku. Aku akat dan ternyata Adda yang berada di talian. Aku terkejut tatkala Adda memberitahu yang Din da dew kat umah dye. Aku pura-pura happy walaupown hatiku dihantui sejuta soalan. Din pown mengambil hp drpd Adda, dye pown cakap akan datang umah pas Maghrib. I;m extremely happy. Aku pown terus kemaskan umah dan mandi. Pas jew menunaikan solat Maghrib, aku dapat kowl daripada Din dan ia berbunyi ‘ta na kua umah kew?”. Aku memahami maksudnya dan mula mempelawa mereka masuk. Berbaju kurung dan bertudung Syria aku mempelawa diorang ( Shariffudin, Abg Imad dan Ariff) duduk. Ayah pula mula melayani tetamu dan aku just menuloms ibuku di dapur. Melihat raut wajahnya, kemarahan aku terus hilang. Aku tersenyum melihat keCHUBBYlannya. Aku menyukainya. Tampaknya mereka pandai mengambil hati ayahku dan mereka rancak bersembang. Aku tertawa dan terus pekup mulutku apabila Din wat lawak. J pandai awak ambik hati ayah saia kan! 3 minit sebelum kol 8.00 malam, diorang meminta diri. Din meminta no hp lameku iaitu no 014 berserta memory card au. Aku terus bagi tanpa banyak songeh. Selepas sahaja aku bersalaman dengannya, dye mula meninggalkan aku.
Aku tersenyum sendiri di dalam bilikku. Lama gak aku tunggu panggilan telefon darinya dan tiba-tiba Adda menelefonku. Adda menceritakan perihal Din, Abg Imad dan Ariff sewaktu di rumahnya. Kami hanya tertawa walaupown aku tidak merelakan tawaan itu. Whatever. Kenkadang aku ase Adda lebih banyak mengetahui perihal akan diri Din berbanding aku. Banyak sesangat. P aku taley jeles sesangat coz kerana Adda kami ( din with Me) being a pair of couple.lame gak aku tunggu Din owl aku sehinggakan majalah Apo yang aku baca, abis satu buku aku baca.


Lima belas minit selepas itu, aku dapat panggilan tfon dari Din. Aku agak gembira p dye mula membuat aku jealous. Semangat ntuk aku bersembang dengannya mulai pudar. Lebih-lebih ag pabila dye citewkan sal Adda bergayut dengan mak dye dengan tempoh agak lama. Papela, p jujurnya aku ta menyukainya situasi itu. Perasaan aku tiba-tiba badmood! Tue pown aku yang suh dye pujuk aku, ikowtan katanya, da da la tue yunk, abang ta na gaduh. P awak yang wat saia camni. Lelaki !!! saia pura-pura berbicara dgn awak dan ternyata cukup 19 minit, awak cakap da na letak. Suh saia tidow awal larh. BENCIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! L L L

Tapela, saia membawa hati yang lara walaupown awak datang umah saia tadi. Pertemuan keENAM awak ialah awa datang beraya di rumah saia arini. Ingat tue. Tapela scha yunk, saia pown ta na gaduh. Itu kata awak dan pabila awak sebut jewk ayat tue, saia mula teringatkan mamat Chubby, Hitam Manis dan Tinggi yang saia minat tue. Saia ta na fikirkan awak malam nim coz saia mau ingatkan mamat chubby tuh. Pergi matilah dengan ayat awak tue. Maybe ecop saia akan lupakan hal ini. Yang penting saia bahagia apabila owh yang saia minat tue taws saia meminatinya dan dye mula memberikan respond positif kat atas saia. Saia scha yunk kan awak sebagai pakwe saia dan saia membawa rajuk lagi arini. THANK A LOT !!! L

Every time you come to me..
I make you happy !!!

NurennlleeynnaaSkyWalkerAkALonelyGurlzStudentAkAUnperfectfulGurlzAAndNaughtyGurlz

No comments:

Post a Comment